Inni klienci kupili również
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C364
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C364

6 299,00 zł

5 121,14 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub 654e
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub 654e

10 999,00 zł

8 942,28 zł

szt.
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C258
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C258

7 380,00 zł

6 000,00 zł

szt.
Kolorowa kserokopiarka laserowa Konica Minolta Bizhub C284e
Kolorowa kserokopiarka laserowa Konica Minolta Bizhub C284e

6 400,00 zł

5 203,25 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C308
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C308

7 999,00 zł

6 503,25 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C360
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C360

5 500,00 zł

4 471,54 zł

szt.
Kserokopiarka kolorowa A3 + Laptop + niszczarka. Zestaw biurowy
Kserokopiarka kolorowa A3 + Laptop + niszczarka. Zestaw biurowy

9 500,00 zł

7 723,58 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C280
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C280

4 900,00 zł

3 983,74 zł

szt.

Trendy na rynku drukarek, czyli jak drukujemy w polskich firmach.

Trendy na rynku drukarek, czyli jak drukujemy w polskich firmach.

Do tego, że drukarka, kserokopiarka lub inne urządzenie drukujące to konieczność w każdej firmie, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. To sprzęt, który jest dla nas już tak samo codziennym wyposażeniem, jak komputer, czy smartfon. Tak szerokie wykorzystanie tworzy pewne przyzwyczajenia i nawyki użytkowników drukarek. Jedne urządzenia i opcje są popularne, po inne natomiast sięga się rzadziej. Spróbujmy na podstawie dostępnych informacji stworzyć obraz polskiego, firmowego użytkownika drukarki.

Nieśmiertelne dokumenty papierowe

Cyfryzacja w polskich przedsiębiorstwach i instytucjach jest niezaprzeczalnym faktem. To już nie tylko szumne zapowiedzi – proces ten dzieje się na naszych oczach. Powszechnie zachęca się do tego, aby oszczędzać papier i miejsce, nie drukować tego, co nie jest konieczne i przenosić dokumentację firmy do sieci. Jest to długotrwały proces, który na pewno nie skończy się ani w tym, ani też w kolejnym roku. Co więcej, wiele badań pokazuje, że polski przedsiębiorca pomimo dostosowania się do cyfrowej rzeczywistości, nie wyobraża sobie funkcjonowania firmy bez drukarki. Około 80 procent przedsiębiorców uważa drukarkę za jedno z kluczowych urządzeń dla funkcjonowania firmy i nie zamierza z niej rezygnować pomimo rozwoju technologii takich, jak dyski w chmurze. Potwierdza się to, o czym mówiliśmy wielokrotnie – nawet ograniczenie druku firmowego w żadnym wypadku nie będzie oznaczać całkowitej rezygnacji z niego. Oprócz tego, że czasami papierowa forma dokumentów jest wymagana, to posługiwanie się papierowym dokumentem może być niekiedy po prostu szybsze i wygodniejsze. Mimo wielu zalet ich cyfrowej formy, nie jest ona w stanie całkowicie zastąpić fizycznego dokumentu, co ma odzwierciedlenie w poglądach właścicieli firm w naszym kraju.

Atrament czy laser?

Kolejną kwestią odwiecznie towarzyszącą dyskusjom o druku jest to, czy lepiej używać technologii atramentowej, czy też laserowej. Każda ma swoje wady i zalety, o których również wielokrotnie już wspominaliśmy na naszym blogu. Jakie drukarki zatem lepiej sprawdzają się w polskich firmach – atramentowe, czy laserowe? Odpowiedź jest w tym przypadku o dziwo bardzo prosta, ponieważ większość badań mówi o 80-90% wykorzystaniu w firmach technologii laserowej. Może być to zaskoczeniem jednak jedynie początkowo, ponieważ, gdy przyjrzymy się bliżej urządzeniom takim, jak bizhub 283, Sharp AR 6020 i innym kserokopiarkom o dużych gabarytach, okaże się bowiem, że bez wyjątku są to urządzenia laserowe. Druk atramentowy zarezerwowany jest praktycznie wyłącznie dla najdrobniejszych, jednoosobowych działalności, a także wykorzystania domowego. Duże firmowe kserokopiarki to natomiast w znakomitej większości sprzęty laserowe. 

Druk kolorowy czy monochromatyczny?

Kolejnym pytaniem dotyczącym druku, jakie możemy zadać polskiemu przedsiębiorcy, jest to, czy korzysta z drukarki kolorowej, czy monochromatycznej. Tutaj również odpowiedź dla użytkownika niezbyt interesującego się rynkiem drukarskim mogłaby być zaskakująca, ponieważ znaczna większość przedsiębiorców deklaruje wykorzystanie drukarki monochromatycznej. Nie będzie jednak ten fakt dziwić, gdy pomyślimy o tym, jak wygląda większość firmowych druków – umów, faktur, tabel, w których mamy jedynie czarny tekst. Jeżeli drukowanie kolorowe nie jest absolutnie konieczne, to po prostu tego nie robimy. Większe firmy wykorzystują powszechnie zarówno kolorowe, jak i monochromatyczne drukarki. Również potwierdza się zatem to, o czym pisaliśmy już wcześniej na naszym blogu – w większej firmie musi znaleźć się przynajmniej jedno urządzenie kolorowe oraz jedno lub kilka innych, monochromatycznych, do wewnątrzfirmowego obiegu dokumentów. Druk kolorowy jest również potrzebny polskim przedsiębiorcom, lecz nie ma wątpliwości, że nie korzystają oni z niego tak często, jak z druku w skali szarości.

Kiedy wymieniać drukarkę?

To, jak często w przedsiębiorstwach wymienia się drukarki, mówi przede wszystkim o tym, z jak nowoczesnych urządzeń się w nich korzysta. Im częstsza wymiana, tym łatwiejszy dostęp do sprzętów najnowszych technologicznie. Zdecydowanie największa grupa polskich przedsiębiorców deklaruje wymianę drukarek co ok. 5 lat, co wydaje się okresem stosunkowo bezpiecznym i korzystnym dla firmowego druku. Można zauważyć jednak niewielką tendencję do skracania się tego czasu. Dzieje się tak chociażby z powodu coraz większej popularności dzierżawy kopiarek oraz urządzeń poleasingowych. Dzięki temu koszt najnowszych urządzeń na rynku spada, a firma może zapewnić sobie możliwość korzystania z nich taniej, niż byłoby to w przypadku zakupu sprzętu nowego. Oszczędność może natomiast przełożyć się na lepsze warunki do częstszej wymiany urządzeń. 

Polski firmowy użytkownik drukarki nie różni się znacząco od tego, jak wyglądają trendy rynkowe na całym świecie. Stawiamy na duże kserokopiarki laserowe, a także coraz częściej różnicujemy druk na monochromatyczny i kolorowy oraz wybieramy urządzenia używane, lecz tańsze i nowocześniejsze. W najbliższym czasie tendencje te zapewne będą się pogłębiać.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl