Inni klienci kupili również
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C368
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C368

8 599,00 zł

6 991,06 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C308
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C308

7 999,00 zł

6 503,25 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C458
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C458

12 500,00 zł

10 162,60 zł

szt.
Kolorowa kserokopiarka laserowa Konica Minolta Bizhub C284e
Kolorowa kserokopiarka laserowa Konica Minolta Bizhub C284e

6 400,00 zł

5 203,25 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C287
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C287

5 999,00 zł

4 877,24 zł

szt.

Profesjonalny serwis urządzeń drukujących – czym się cechuje?

Profesjonalny serwis urządzeń drukujących – czym się cechuje?

Lubimy, gdy usługi, z których korzystamy, przeprowadzane są przez prawdziwych fachowców, którzy znają się na tym, co robią i umieją tą wiedzą podzielić się oraz zastosować ją w praktyce. Wiemy wówczas, że możemy takim osobom zaufać i bezpiecznie powierzyć nasz sprzęt. Zastanówmy się, jak powinien wyglądać profesjonalny serwis, gdy potrzebna będzie Ci pomoc z Twoim bizhub C280 lub innym urządzeniem, zarówno wówczas, gdy wykorzystujesz nowe, jak i używane kserokopiarki. Wyobraźmy sobie idealny serwis urządzeń drukujących.

Wiedza

Odpowiednia wiedza i umiejętności to podstawa. Brzmi to, jak banał i frazes, ale obowiązuje w każdej branży. W końcu użytkownik wzywa serwisanta po to, aby skorzystać z jego umiejętności, których sam nie posiada. Podstawą również przy naprawianiu urządzeń drukujących musi być więc fakt, że serwisant jest fachowcem i ma na temat naprawianego urządzenia większą wiedzę od osoby, która potrzebuje jego pomocy. Choćby pracownik serwisu był najbardziej pomocną i przyjazną osobą na świecie, samymi chęciami i empatią nie naprawi żadnego urządzenia, potrzebne są mu do tego możliwości techniczne.

Różnorodność usług

Nawet jeśli serwis specjalizuje się w naprawie urządzeń jednego producenta, nie oznacza to, że każda naprawa jest taka sama i wymaga użycia takich samych środków. Firma serwisowa musi być więc przygotowana zarówno pod względem sprzętu, jak i umiejętności na różnorodną pomoc swojemu klientowi. Obowiązują oczywiście pewne schematy, ponieważ wiele usterek wywodzi się z tego samego, lecz każde wezwanie jest inne i do każdej sprawy również należy podchodzić indywidualnie. Bez takiego podejścia prędzej, czy później zdarzy się, że serwis postawi błędną diagnozę urządzenia lub nie będzie w stanie pomóc swojemu klientowi.

Kształcenie się

Obsługa ksera lub innego urządzenia drukującego nie wygląda na każdym modelu tak samo. Możliwości technologiczne idą do przodu i dotyczy to także tej branży. Nie poszerzając swojej wiedzy i nie śledząc aktualnych trendów na rynku, serwis utknie, będąc w stanie naprawiać jedynie stare urządzenia, których nawet nie ma już w sprzedaży. Praca w jakiejkolwiek firmie związanej z urządzeniami IT musi wiązać się ze śledzeniem nowinek technologicznych i tego, co nowego wprowadzają do swoich urządzeń producenci – a nowinek takich jest naprawdę bardzo dużo. Jest to branża bardzo dynamicznie zmieniająca się, a narzędzia, z których korzysta pracownik serwisu drukarek, zmieniają się znacznie szybciej od tych, jakich używa np. hydraulik. Aby być skutecznym serwisantem, który będzie w stanie pomóc każdemu klientowi, należy po prostu interesować się branżą i tym, co się robi, a nie traktować to, jak fizyczną pracę, po wykonywaniu której przez 8 lub 12 godzin dziennie udajemy się do domu i zapominamy o jej istnieniu.

Elastyczność

Elastyczność w tym przypadku nie oznacza oczywiście, że jako pracownik serwisu urządzeń drukujących masz zgadzać się na wszystko, czy pracować w środku nocy. Należy po prostu podchodzić do każdego zlecenia z odpowiednią dozą wyrozumiałości i gotowości do jak najskuteczniejszej współpracy. Każda sytuacja jest inna, każdy klient, który wzywa Cię na pomoc, również jest inny. Awaria drukarki często wiąże się z brakiem możliwości wydrukowania ważnych, potrzebnych jak najszybciej dokumentów oraz innymi sytuacjami stresowymi dla klienta. Jeśli zrozumiesz takie sytuacje, będzie Ci znacznie łatwiej dotrzeć do swojego klienta, a także zmniejszyć poziom stresu dla samego siebie w swojej pracy. W niektórych sytuacjach naprawdę warto nagiąć swoje twarde zasady, aby współpraca z klientem układała się lepiej – zyskać może na tym nie tylko klient, ale też Ty.

Szybkość

Ten punkt wiąże się z tym, o czym już mówiliśmy. Aby praca była wykonana dobrze, oczywiście nie możesz każdemu obiecać, że na drugi dzień kserokopiarka będzie działać jak nowa. Czasami po prostu nie da się wykonać danej naprawy bez poświęcenia jej odpowiedniej ilości czasu lub poczekania na otrzymanie potrzebnych części. Mimo wszystko jednak, presja czasu w pracy takiej istnieje i klientom zawsze zależy na tym, aby otrzymali swój sprzęt sprawny jak najszybciej. Wiąże się to oczywiście z umiejętnościami pracy pod presją czasu i radzenia sobie ze stresem. Im lepiej radzisz sobie z takimi rzeczami, tym łatwiej będzie Ci poradzić sobie w takich sytuacjach, a także zrozumieć swoich klientów i dostosować się do ich oczekiwań. Tylko zachowanie zdrowego rozsądku, nawet w sytuacji, gdy goni Cię termin, pozwoli Ci na skuteczne wykonanie danej naprawy.

Łatwy kontakt

Punkt ten dotyczy w dzisiejszych czasach już praktycznie każdej firmy, nie tylko serwisów urządzeń drukujących. Czasy, gdy wystarczyło rozniesienie wśród klientów ulotek z numerem telefonu, już minęły. Firma serwisowa musi być łatwo dostępna dla klienta. Wygodne zgłoszenie usterki nie musi odbywać się przez telefon, serwis powinien być dostępny również w Internecie. E-mail, strona internetowa, media społecznościowe – to nie tylko okazja dla Ciebie na dotarcie do swoich klientów, lecz punkty obowiązkowe dla Twojej firmy, ponieważ wielu klientów to od strony internetowej lub od Facebooka rozpoczyna poszukiwanie informacji o usługach serwisowych. Nie korzystamy już przecież z książek telefonicznych do wyszukania numeru telefonu i należy się do tego przystosować!

Bardzo łatwo w dobie Internetu ocenić, czy dana firma zna się na tym, co oferuje. Każda wpadka pod jakimkolwiek względem będzie prawdopodobnie szybko zauważona i dotrze do wszystkich Twoich klientów. Prowadząc serwis urządzeń drukujących, należy zadbać o to, aby umiejętności połączyć z odpowiednimi sposobami dotarcia do klienta, a także czynnikami czysto ludzkimi. Inaczej sukcesu w żadnej branży, również w tej, się nie osiągnie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl