Inni klienci kupili również
Kolorowa kserokopiarka laserowa Konica Minolta Bizhub C284e
Kolorowa kserokopiarka laserowa Konica Minolta Bizhub C284e

6 400,00 zł

5 203,25 zł

szt.
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C554e
Kserokopiarka Konica Minolta Bizhub C554e

8 999,00 zł

7 316,26 zł

szt.
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C454e
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C454e

8 499,00 zł

6 909,76 zł

szt.
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C257i
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C257i

15 499,00 zł

12 600,81 zł

szt.
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C368
Kserokopiarka kolorowa Konica Minolta Bizhub C368

8 599,00 zł

6 991,06 zł

szt.

Ratunku! Moja drukarka nie drukuje! Najczęstsze błędy drukarek

Ratunku! Moja drukarka nie drukuje! Najczęstsze błędy drukarek

Nawet najwyższej klasy drukarka może się zaciąć, zawiesić, a nawet uszkodzić. Błąd drukowania spotkasz niekiedy w każdym modelu takiego sprzętu drukującego. Nie zawsze jednak musisz od razu oddawać urządzenie do naprawy. Jeżeli drukarka nie drukuje na czarno lub w kolorze, nie drukuje wszystkiego (pomijając np. PDFy) albo drukuje tylko puste kartki, błąd często wyeliminujesz samodzielnie. W jaki sposób?

Jeżeli po naciśnięciu przycisku “Drukuj” brak jakiejkolwiek reakcji ze strony drukarki lub kserokopiarki, zanim zdecydujemy się na kontakt z serwisem, warto wykonać kilka podstawowych czynności. W większości przypadków problemy z drukowaniem można wyeliminować w kilka chwil. Warto także zwracać uwagę na pojawiające się komunikaty. Bywa, że oprogramowanie drukarki samo podpowie nam na czym polega problem.

Pamiętaj, że błąd drukowania może pojawiać się ze względu na starą wersję oprogramowania. Jeżeli więc drukarka nie drukuje wszystkiego, postaraj się zaktualizować jej software tak, aby wspomagały ją nowoczesne systemy i funkcjonalne programy.

Nie mogę połączyć drukarki z komputerem lub telefonem

Niekiedy zdarza się, że najpopularniejsze rodzaje drukarek i kserokopiarki nie są w ogóle widoczne dla urządzenia komputerowego lub smartfonu. Nawet oryginalne sterowniki (pochodzące z płyty dołączonej do drukarki) nie są w stanie pomóc w obejściu problemu. Jak sobie z tym radzić i co może być przyczyną?

Często komputer może nie być kompatybilny z Twoją nową drukarką. Zdarza się tak, jeżeli w sprzęcie pracuje starszy system operacyjny (np. nieobsługiwana już wersja Windowsa) lub oprogramowanie, które nie obsługuje danego urządzenia drukującego (może to być m.in. Linux). Przed zakupem urządzenia musisz koniecznie sprawdzić, czy nadaje się ono do współpracy z Twoim sprzętem komputerowym lub całkowicie go zmienić.

Niekiedy powodem jest też nieprawidłowe połączenie urządzenia drukującego z WiFi. Warto sprawdzić czy router posiada WPS, aby błyskawicznie skojarzyć kserokopiarkę lub drukarkę z siecią. Zdarza się, że sprzęt połączy się z nieprawidłową siecią bezprzewodową i przez to nie będziesz mógł go już znaleźć. Zwróć także uwagę na to czy komputer obsługujący drukarkę jest połączony z tą samą siecią – w innym przypadku nie będziesz mieć do niej dostępu i nie zainstalujesz urządzenia na sprzęcie komputerowym.

Zobacz również: Przewodnik po materiałach eksploatacyjnych do drukarek

Pojawia się błąd drukowania i drukarka nie jest w stanie pracować

Co zrobić, jeżeli po rozpoczęciu pracy pojawia się błąd drukowania, a drukarka nie drukuje na czarno i kolorowo? Taki stan rzeczy może być podyktowany wieloma kwestiami. Przede wszystkim sprawdź, czy nie zaciął się papier. Nawet najlepszej jakości urządzenia drukujące mogą połknąć dwie lub trzy kartki papieru, a to skutecznie uniemożliwi drukowanie. W takim przypadku ostrożnie wyciągnij papier z podajnika i ponów próbę druku.

Błąd drukowania może pojawić się również, gdy sprzęt się zawiesi. Jak zareagować w takim przypadku? Zrestartuj drukarkę, a najlepiej wyciągnij przewód z prądu. Po ponownym uruchomieniu drukarka powinna od razu zareagować i rozpocząć proces drukowania.

Po naciśnięciu przycisku “Drukuj” urządzenie nie reaguje

W pierwszej kolejności należy sprawdzić nazwę domyślnie ustawionej drukarki. Szczególnie warto to zrobić, jeżeli posiada się kilka drukarek, jest to pierwszy wydruk na danym urządzeniu lub wykonywało się w ostatnim czasie np. wydruk do pliku PDF. W takiej sytuacji oprogramowanie komputera mogło zmienić domyślnie wykorzystywaną drukarkę.

Inne typowe powody, które bardzo łatwo można zweryfikować, to poluzowanie się wtyczki kabla łączącego komputer z drukarką. Pozornie banalnym problemem może okazać się także niewłączenie zasilania drukarki lub kserokopiarki. W związku z tym zaleca się obejrzeć wszystkie kable łączące urządzenia, w szczególności przyłączenia wtyczek i złącz w gniazdach.

Brak możliwości drukowania może wystąpić także np. po wymianie tonera do drukarki. Powodem może być niewłaściwe umiejscowienie kartridży lub wkładów. Należy zobaczyć, czy zostały one odpowiednio włożone na swoje miejsce. Po całej operacji konieczne jest także prawidłowe zamknięcie pokrywy drukarki. Na szczęście większość drukarek i kserokopiarek biurowych poinformuje użytkownika, że nieprawidłowo zamknął pokrywę lub źle włożył tonery na swoje miejsce. Istnieje także możliwość, że drukarka nie drukuje, ponieważ wewnątrz utknęła kartka lub wpadły zanieczyszczenia.

Kolejka wydruku i sieć WiFi

Każdy użytkownik drukarki powinien wiedzieć czym jest kolejka wydruku. Najczęściej jest ona dostępna w postaci ikonki wydruku na pasku zadań lub w ustawieniach systemowych drukarek. Jeżeli na liście znajduje się wiele wydruków w kolejce, a urządzenie nie drukuje, zazwyczaj oznacza to, że trzeba całą listę wyczyścić i nacisnąć przycisk “Drukuj” ponownie. W tym celu należy zaznaczyć daną pozycję z listy i wybrać opcję “anuluj” lub “usuń”.

Kolejny częsty problem to przejście drukarki w tryb offline. W zależności od modelu, przeważnie w takim wypadku wystarczy dotknąć przycisk zasilania na drukarce lub kserokopiarce. Jeżeli urządzenie łączy się z komputerem bezprzewodowo, konieczny do połączenia jest sygnał WiFi. Gdy w danym momencie router jest odłączony od Internetu, nie będzie możliwe nawiązanie połączenia z drukarką lub kserokopiarką.

W pozostałych przypadkach, warto także po prostu włączyć i wyłączyć drukarkę, urządzenie wielofunkcyjne lub kserokopiarkę. Czasem ten prosty zabieg pozwala ją zresetować, sprawiając, że znowu działa sprawnie.

Przeczytaj również: najczęściej spotykane awarie niszczarek do papieru

Pierwsze użycie drukarki lub kserokopiarki biurowej

Pierwsze użycie drukarki wymaga zainstalowania odpowiednich sterowników, które umożliwią jej sprawne funkcjonowanie. Najlepiej użyć sterowników, które zostały dołączone wraz z drukarką. Opcjonalnie można poszukać ich na stronie internetowej producenta. Przeważnie jednak system operacyjny zainstalowany na komputerze samodzielnie potrafi rozpoznać model drukarki i automatycznie zainstalować sterowniki.

Jeżeli drukarka lub kserokopiarka biurowa jest używana po raz pierwszy za pomocą sieci WIFi, musi zostać do niej podłączona. Zazwyczaj polega to na wciśnięciu na routerze przycisku WPS oraz przytrzymanie przez kilka sekund odpowiedniego przycisku na drukarce (szczegóły do sprawdzenia w instrukcji urządzenia).

Czasem bywa, że drukarka biurowa lub domowa, która wcześniej łączyła się bez problemu z routerem, nagle przestaje być dostępna w sieci WiFi. Przyczyną może być zmiana ustawień routera. Jeżeli problem często się powtarza, konieczna może być jego ręczna konfiguracja i zapisanie na stałe drukarki w jego ustawieniach.

Drukarka wypuszcza czyste kartki lub nieczytelny wydruk

Twoja drukarka nie drukuje wszystkiego, a jeżeli już się zdarzy to drukuje tylko puste kartki? Jeżeli wydruk jest nieczytelny lub wręcz niewidoczny, konieczne będzie przeczyszczenie dysz drukujących. Robi się to z poziomu oprogramowania drukarki, klikając odpowiednią opcję. Bywa, że całą operację trzeba przeprowadzić wielokrotnie. Bardziej doświadczeni użytkownicy mogą spróbować przeczyścić kartridże z atramentem (drukarka atramentowa) specjalnym preparatem, który rozpuści zaschnięty tusz. Warto zrobić to uważnie, omijając dotykania części elektronicznych (grozi to ich uszkodzeniem).

Natomiast gdy wydruk jest poszarpany i nie wygląda jak na ekranie komputera, przyczyną jest niewyrównana głowica drukująca. Jej kalibrację także można wykonać z poziomu komputera. Po wybraniu właściwej opcji następuje wydruk testowy, służący do kalibracji głowicy. Przez wszystkie kroki niezbędne do zakończenie procedury poprowadzi użytkownika oprogramowanie drukarki.

Pamiętaj, że przyczyną tego, że drukarka drukuje tylko puste kartki, nie drukuje wszystkiego (np. drukarka nie drukuje na czarno) może być wyczerpany tusz. W takim przypadku dobrze jest sprawdzić czy w pojemniku jest jeszcze jakikolwiek specyfik drukujący i wymienić go na nowy lub uzupełnić – jeżeli zajdzie taka konieczność.

Jeśli powyższe porady nie przynoszą efektów i drukarka dalej drukuje puste kartki lub nie drukuje wszystkiego, konieczne może być skontaktowanie się z serwisem. Warto pamiętać, że drukarka, czy kserokopiarka może wciąż być chroniona gwarancją. Natomiast kserokopiarki poleasingowe lub kserokopiarki używane mogą być objęte usługą serwisowania.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl